Comrade...

Sunday 12 May 2013

Cahaya Ketenangan

As-Salam..

Cahaya ketenangan,
Hadirmu menyinari hidup ini tatkala diri ini di kaburi kegelapan
Keindahan pancaran rona warna mu memenuhi ruang segenap dimensi,
Dimensi yang selama ini sunyi dari warna pelangi
Biar pun kadangkala pancaran itu tidak selalu singgah ke ruang hati ini
Namun aku masih mencari agar ruang hati ini sentiasa dilimpahi sinar cahaya mu

Cahaya ketenangan,
Hadirmu menenteramkan jiwa ini yang acapkali bergolak dengan keresahan
Biar pun jiwa ini sering memberontak
Kau hadir menghulurkan salam ketenangan bagi diri ini
Sinaran mu memayungi diri ini dari bayang kesedihan
Sinaran mu menakluki segenap ruang dimensi kepayahan
Sinaran mu menjadi pegangan tatkala diri kelesuan

Cahaya ketenangan,
Hadirmu membuatkan aku lena terbuai
Cahaya mu membuatkan aku terjaga dari igauan
Cahaya mu membuatkan aku sedar garisan realiti dan angan
Cahaya mu membuatkan aku ingin terus berada dibawah kilauan cahaya mu
Berada senantiasa berdekatan mu
Berada bersama cahaya ketenangan ku.

Wassalam..
-Nukilan Purnama Malam-

No comments:

Post a Comment