Comrade...

Tuesday 8 January 2013

Maafkan Aku

Salam..

Maafkan aku..
Bukan niat aku membiarkan kau terkapai beribu batu
Bukan niat aku membiarkan kau terluka menanti ku
Bukan niat aku membiarkan airmata kau berguguran kerna ku
Bukan niat aku membiarkan kau cemburu dengan setiap perilaku ku

Jika benar ini sayang
Tak sanggup aku membiarkan cinta mu terbang melayang
Jika benar ini sayang
Takkan ku benarkan diri ku berlaku curang
Jika benar ini sayang 
Tak kan aku izinkan diri mu terawang-awang

Kau nampak aku ketawa bersama mereka
Kau lihat aku gembira bersama mereka
Sedangkan pada waktu itu jiwa aku meronta
Meronta kerna aku sendiri tak sanggup melihat kau terseksa

Aku hanya butuh ruang
Untuk aku bisa mengenal erti sayang 
Yang acapkali dilaung-laung
Aku hanya ingin terus berjuang 
Walau aku tau untuk menang
Aku mungkin tak berpeluang

Aku tewas pada diriku ini
Aku tewas pada pendirianku sendiri
Dan aku tewas kerana ego aku yang meninggi

Maafkan aku..
Aku membisu kerna tak ingin melukakanmu
Aku menjauh kerna tak ingin kau kecewa melihat ku
Aku berbuat begitu
Agar kita jauh dari perkara itu

Tiga tahun perjuangan yang kita lalui
Kita tempuhi segala onak dan badai
Sebesar mana halangan kita tempuhi dengan berani
Hanya kita berdua tanpa sesiapa disisi

Namun kini aku sedari
Aku bukan sesiapa disini
Aku sudah tak mampu berjanji
Kerna aku sendiri tidak pasti
Apa yang sebenarnya aku cari didalam hati ini
Sematkanlah puisi ini 
Agar kita saling memahami sekali lagi

Hanya satu pesan ku untuk mu
Baik-baik sayang dalam perjalanan hidup mu
Kenanglah aku
Seandainya sudah tertulis didalam garisan takdir itu,
Kita akan bersatu

Wassalam...
-Nukilan Purnama Malam-



No comments:

Post a Comment