Comrade...

Thursday 31 January 2013

Masa

Salam..

Masa yang berlalu
Umpama angin yg menderu
Setiap waktu aku bersamamu
Terasa terbang satu persatu

Masa yang pergi meninggalkan aku
Tak mungkin dapat aku kembalikan untuk dirimu
Hanya memori kita bersatu yang masih ku pegang jitu 
Biar pun terkadang itu aku keliru dengan sikap mu

Masa yang berlalu tanpa memberitahu
Menyebabkan aku ternanti-nanti akan dirimu
Setiap waktu yang kita bertemu 
Seakan-akan memukau ku untuk terus berada disitu

Biar pun jasad kita tak mampu bersatu,
Biarlah roh kita dapat bertemu
Jika bersamamu hanya sebuah mimpi
Aku rela tidur tuk sepanjang hari

Masa yang berlalu membuat kan aku terbuai
Terlalu singkat waktu bg diri ini
Biarpun aku sudah dapat mengenali erti hidup ini
Namun masa bagi ku seolah-olah terhenti

Mustahil bagi aku memperbetulkan kesilapan ini
Hanya seandainya ku bisa memutarkan kembali
Segala waktu yang aku habisi dengan sandiwara dunia ini
Aku akan isi setiap detik dan saat ku dengan satu erti
Erti hidup yang hakiki...

Wassalam..
-Nukilan Purnama Malam-

3 comments:

  1. ngehehehe..glad dapat nmpak sikit idea aku disitu. :P hahaa

    ReplyDelete
  2. peh peh peh,,,

    tetibe terbace.. dan tetibe rase terbakorrrr... hahahaha..

    ReplyDelete