Comrade...

Friday 30 May 2014

Empat (4) Dua (2) Satu (1)

4.2.1 
aku tahu jalan aku
4.2.1
 ku kembali dalam irama dan lagu
4.2.1 
ku bersyukur pada yang satu
4.2.1 
biar kau jauh dari ku namun kau masih ku rindu

Aku kembali berperang 
ku kembali bertandang
Kini ku dalam gelanggang kembali beraksi atas padang
Biar pun ramai yang memandang 
Biar mata pedang mengancam
Namun ku berdiri disini menanti petir menyentak jiwa ini

Tidak ku gentar anasir luar
Biar di hujani peluru-peluru buas 
Namun ku berdiri puas
Ku dabik dada luas
Biarkan kekunci mereka mengganas 
Ku tertawa melihat mereka tewas

K.O.N.T.R.O.
Versi
Banyak cerita dan isi
Banyak gosip sensasi
Mereka menari-nari mencari bahan api
Ingin membakar emosi diri ini
Jangan percaya si talam empat muka
Di sini cerita ubi di sana cerita keladi

Beza dari gaya dan rupa
Sama dari cara dan kata
Kau tak kenali aku
aku tak kenali kau
Biar dua garis masa kita bertemu
Di situ kau kenali ku 
Di situ aku memahami mu

4.2.1
Biar cerita kita menjadi satu
4.2.1
Saling merindu dan bercumbu
4.2.1 
Ku masih mencari jawapan mu
4.2.1
Izin kan daku berlalu dahulu..salam


-Nukilan Purnama Malam-



No comments:

Post a Comment